سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع فرش ماشینی را بشناسید

شاید انداختن یک فرش داخل آشپزخانه، برای بسیاری از افراد عجیب باشد. معمولا زمانی که کلمه «فرش» را می‌شنویم و تصمیم می‌گیریم که یک فرش جدید برای خانه تهیه کنیم، آخرین جایی که به ذهنمان خطور می‌کند آشپزخانه است. مشکل محیط آشپزخانه این است که اغلب پر است از کابینت و ابزار و لوازمی با رنگ‌های خنثی. در مقاله امروز قصد داریم شما را با نحوه انتخاب و خرید فرش آشپزخانه آشنا کنیم. با ما همراه باشید!

انواع فرش ماشینی

اگر به دنبال خرید فرش ماشینی هستید باید آمادگی آن را داشته باشید که با انواع متنوع و متفاوتی از این محصول روبه‌رو شوید. طبیعی است که هر کدام از انواع فرش ماشینی دارای ویژگی‌های مختص به خود هستند که مزایا و معایب مخصوص به خودشان را نیز شامل می‌شوند. در ادامه شما را با برخی از انواع فرش ماشینی آشنا خواهیم کرد:

فرش ماشینی پلی پرولین

این نوع از فرش‌های ماشینی از الیاف مصنوعی ساخته شده‌اند و معمولاً هم ارزان‌قیمت هستند. از ویژگی‌های فرش ماشینی پلی پرولین می‌توان به جذب پایین رطوبت اشاره کرد. علاوه بر این باید بگوییم که این نوع از فرش‌های ماشینی نسبت به سایر مدل‌ها آسیب کمتری می‌بینند و در نتیجه طول عمر بیشتری را نیز برایتان به همراه خواهند داشت.

فرش کهنه‌نما

فرش‌های کهنه‌نما یا وینتیج، یکی از محبوب‌ترین فرش‌ها در ایران و سراسر جهان می‌باشند و همین موضوع نیز سبب گشته که صادرات این فرش بیشتر از فرش‌های دیگر باشد. فرش‌های کهنه‌نما در واقع فرش‌هایی ماشینی هستند که پس از انجام اعمالی بر روی آن‌ها شباهت بسیاری به فرش‌های دستباف قدیمی پیدا می‌کنند. به دلیل همین اعمال نیز قیمت فرش‌های کهنه‌نما معمولا بسیار بالاست. تولید این فرش‌ها بدون شک بسیار تخصصی می‌باشد که فرش سورنا در تولید و صادرات آن پیشرو می‌باشد.

نکات خرید فرش ماشینی

به طور کلی باید بگوییم که علاوه بر آشنایی کامل با انواع فرش ماشینی، شما باید در زمان خرید و انتخاب فرش ماشینی مناسب خود نکات خرید این محصول را نیز مدنظر داشته باشید تا در نهایت بتوانید به انتخابی هوشمندانه و درست دست یابید.

یکی از مسائلی که باید در زمان خرید فرش ماشینی در نظر داشته باشید تعداد گره‌های فرش است. به طور کلی باید بگوییم که تعداد گره‌های فرش در هر متر را شانه می‌نامند. معمولاً هر فرشی دارای دو تراکم عرضی و طولی است. به طور کلی شانه‌هایی که در بازار موجود هستند از تنوع بالایی برخوردارند. چنانچه شما می‌توانید برای خرید فرش ماشینی خود با انواع شانه‌های 220، 250، 280، 320، 380، 400، 440، 500، 700 و همین‌طور 1000 برخورد کنید.

مسئله دیگری که در زمان خرید فرش ماشینی اهمیت می‌یابد توجه به تراکم فرش است. به طور کلی تراکم فرش همان گره‌های طولی فرش ماشینی هستند که تنوع بسیار زیادی نیز دارند. معمولاً تراکم‌های فرش ماشینی در 300، 400، 500، 600، 14000، 1000، 900، 800، 700، 2550، 3000 همین‌طور 3200 رج خلاصه می‌شوند. طبیعی است که هرچه تراکم فرش ماشینی شما بالاتر باشد، فرش از استحکام و مقاومت بالاتری برخوردار خواهد بود